Gépház2018. február 7.
Pár napja, hogy lecseréltem az eddig használt Flot1 grafikonrajzolót egy saját készítésű, SVG alapú megoldásra. Több oka is volt:
- Mivel szerver oldalon renderel, így már JavaScript nélkül is teljes értékűen működik az oldal.
- Jobban néz ki, végtelenségig nagyítható.
- Valamennyivel kevesebb a letöltött adat.
- Eggyel kevesebb külső függőség.
Tovább...
https://www.subvoice.hu/aktualis/naplo/2018/vektor/Gépház2018. január 13.
Miszerint pont a saját oldalamnak nem volt sötét módja, miközben mindenhol felemelem a hangom az ostoba, vakító fehér hátterű dolgok miatt. Ha már a forráskódban jártam, pár dolgon finomítottam, illetve összedobtam egy saját zenelejátszót a böngésző szabvány lejátszója helyett.
Hangdobozépítés2015. október 17., módosítva: 2020. április 10.
Passzív hangváltók tervezéséhez, szimulációjához elengedhetetlen a hangszórók impedancia görbéjének ismerete, de a T/S paraméterek méréséhez is szükség van rá.
Tovább...
https://www.subvoice.hu/hangdobozepites/meres/impedancia/Gépház2015. október 03.
Rég nyúltam már komolyabban az oldalhoz (2008-ban), pedig a web eléggé elment mellette. Nem baj, legalább mostanra kiforrta magát. Viszlát IE 8, hello modern web! Az engine jól vizsgázott, nagyon jó ötlet volt anno XML / XSL alapokra építeni, mert a rengeteg változás ellenére a motorhoz alig kellett hozzányúlni. XHTML helyett HTML5, reszponzív UI, nagy pixelsűrűségű kijelzőkkel kompatibilis HD és vektorgrafikus képek, valósidőben rajzolt grafikonok, HTML5 audio lejátszó és ami a legfontosabb: favicon!
De nem csak egy facelift történt. Szokásomhoz híven átnéztem a teljes tartalmat, ahol megtaláltam az eredetit ott a képeket nagyfelbontásúra cseréltem, több bejegyzés tartalmát átfogalmaztam vagy aktualizáltam. Különösen sok tartalmi változás történt a hangdobozépítés témakör2 bejegyzéseiben.
Hifi, autóhifi2015. augusztus 10.
Hosszú ideig tartott, mire újra lett egy műhelynek alkalmas helyiségem. Egy műhelyben viszont alap, hogy kell zene. Egy autórádió, tápegység, hangdobozok és némi kábelezés kérdése az egész.
Tovább...
https://www.subvoice.hu/hifi/szoba/muhelyradio/Hifi, autóhifi2014. november 12.
A hifi és az autóhifi veszélyes terület. Bármennyi pénzt bele lehet ölni, de megéri? Hol a határ? Mi az ami számít és mi az, ami nem? Vigyázat, szubjektív!
Tovább...
https://www.subvoice.hu/hifi/szoba/a_minosegrol/Hifi, autóhifi2014. február 20.
Fülre egy ennyire bonyolult rendszert (3 út + mélyláda) beállítani elég körülményes. Mondhatnám akár azt is, hogy lehetetlen. Bár sikerült egészen jónak tűnő kombinációkat is találni, egy idő után meguntam a folyamatos állítgatást és tudományos módba váltottam. Utólag már azt mondom, máshogy nem is érdemes nekiállni.
Tovább...
https://www.subvoice.hu/hifi/auto/touran/aktiv_beallitas/Hifi, autóhifi2013. november 30., módosítva: 2013. december 8.
Fél évnyi kísérletezés után én is és a régi fejegység is feladta a harcot, az a felállás hosszú távon nem lesz számomra elfogadható. Szintet kell lépni és ha már így alakult, ki szerettem volna próbálni pár dolgot ami egy ideje foglalkoztat.
Tovább...
https://www.subvoice.hu/hifi/auto/touran/aktiv/Hifi, autóhifi2013. május 26., módosítva: 2013. október 4.
Az ösztönöket nem lehet csak úgy elnyomni. A VW rádióra kötött AUX adapter nekem azért mégis csak kevés. A szolgáltatásokkal ugyan nincs probléma, de a hanggal összeségében nem voltam elégedett. Vágytam egy olyan rendszerre, ami eredetileg volt a Lancerben: egy "klasszikus" autóhifire. Fejegység, 4 csatornás erősítő, komponens szett, mélyláda. Kevés pénzből.
Tovább...
https://www.subvoice.hu/hifi/auto/touran/classic/Hifi, autóhifi2012. augusztus 19.
Köszönhetően egy jó vételnek lehetővé vált a 3 utas, félaktív, félbiamping rendszer. Ehhez "csak" egy kétcsatornás erősítőre, egy pár középsugárzóra, némi hangváltó építésre, kábelezésre és természetesen torx csavarhúzókra volt szükség.
Tovább...
https://www.subvoice.hu/hifi/auto/touran/3ut/